Η ΜΑΣΚΑ-ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ (ΔΟΓΜΑ) ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΖΩΗ (ΗΘΟΣ)
-
31 Αυγούστου 2020
Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης
Βίοι Αγίων - Αναζήτηση
Ομιλίες
- Π. Αθανασίου Μητροπολίτου Λεμεσού
- Π. Άθανασίου Μυτιληναίου
- Π. Βαρνάβα Γιάγκου
- Π. Βασίλειος Βολουδάκης
- Π. Γεωργίου Μεταλληνού
- Π. Δημητρίου Πιλάτη
- Π. Θεμιστοκλή Χριστοδούλου
- Π. Ιερόθεου Μητροπολίτη Ναυπάκτου
- Π. Νεόφυτος Μόρφου
- Π. Παύλος Μητρ. Σισανίου και Σιατίστης
- Π. Σάββα Αγιορείτου (1)
- Π. Σάββα Αγιορείτου (2)
- Π. Σεραφείμ Ζαφείρη
Αφιερώματα
Όρθρος και Πατριαρχική Θ. Λειτουργία για την αγιοκατάταξη του Οσ. Ιακώβου Τσαλίκη
Πατριαρχικός Εσπερινός για την Αγιοκατάταξη του Οσίου Ιακώβου Τσαλίκη
ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΤΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΟΠΤΙΝΑ
Κύριε, βοήθησέ με ν’ αντιμετωπίσω με ψυχική γαλήνη όλα όσα θα μου φέρει η σημερινή ημέρα.
Βοήθησέ με να παραδοθώ ολοκληρωτικά στο άγιο θέλημά Σου.
Στην κάθε ώρα της ημέρας φώτιζέ με και δυνάμωνέ με για το κάθε τι.
Όποιες ειδήσεις κι αν λάβω σήμερα, δίδαξέ με να τις δεχθώ με ηρεμία και με την ακλόνητη πεποίθηση ότι τίποτα δε συμβαίνει χωρίς να το επιτρέψεις Εσύ.
Καθοδήγησε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μου σε όλα μου τα έργα και τα λόγια.
Στις απρόοπτες περιστάσεις μη μ’ αφήσεις να ξεχάσω ότι όλα παραχωρούνται από Σένα.
Δίδαξέ με να συμπεριφέρομαι σε κάθε μέλος της οικογένειάς μου και σ’ όλους τους συνανθρώπους μου με ευθύτητα και σύνεση, ώστε να μη συγχύσω και στενοχωρήσω κανένα.
Κύριε, δος μου τη δύναμη να υποφέρω τον κόπο και τα γεγονότα της ημέρας αυτής σε όλη τη διάρκειά της.
Καθοδήγησε τη θέλησή μου και δίδαξέ με να προσεύχομαι, να πιστεύω, να υπομένω, να συγχωρώ, ν’ αγαπώ.
Αμήν.
Πρόσφατα άρθρα
- Άγιος Θεράπων επίσκοπος Κύπρου
- Αγία Λυδία η Φιλιππισία
- Ο Νεοϊερομάρτυρας και Εθνομάρτυρας Άγιος Μελέτιος επίσκοπος Κίτρους
- Μάνα είναι μόνο μία
- Η Μάνα μας εορτάζει
- Άγιος Νικόλαος Νεομάρτυς ο εν Βουνένοις
- Ευαγγελιστής Μάρκος
- Το αλκοόλ «σκοτώνει» την νεολαία μας
- Αγία Μαρία Αιγύπτια: Παράδειγμα μετανοίας και υπερνικήσεως των πειρασμών
- Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμαίας: Για την ανατροφή των παιδιών
1 σχόλιο
Πολύ σωστά όσα γράφετε, αλλά θα ήθελα να κάνω μία διευκρίνιση. Παρόλο που μου είναι αδύνατον να φορέσω μάσκα μέσα στο Ναό κατά τη διάρκεια των Ιερών Ακολουθίων και Μυστηρίων, σε σημείο που ο πνευματικός μου έβγαλε το πετραχήλι του και δεν ήθελε να με εξομολογήσει, γιατί αρνήθηκα να φορέσω μάσκα, με όλο το σεβασμό Πατέρα Σάββα, ο 62ος Κανόνας της Πενθέκτης Οικουμενικής Συνόδου λέει επακριβώς: “…Ἀλλὰ μήτε προσωπεῖα κωμικά, ἢ σατυρικά, ἢ τραγικὰ ὑποδύεσθαι…” Δηλαδή, σύμφωνα με την Ερμηνεία μέσα στο Πηδάλιο, ο Κανόνας λέει να μη φοράνε οι άνθρωποι μουτσούνες και προσωπίδες κωμικές που προκαλούν γέλια, ή τραγικές που προκαλούν θρήνους και δάκρυα, ή Σατυρικές που είναι σαν των Σατύρων και των Βάκχων, οι οποίοι προς τιμήν του Διονύσου, χόρευαν σαν εκστατικοί και δαιμονισμένοι. (Πηδάλιο σελ. 226-227) Οπότε η ιατρική μάσκα δε συμπεριλαμβάνεται στις παραπάνω περιπτώσεις. Προσωπικά, κάποιες ελάχιστες φορές που δεν μπορούσα να κοινωνήσω, τότε ένιωσα πράγματι εκτεθειμένη και φόρεσα μάσκα, αλλά έμεινα στον Πρόναο, δεν μπήκα μέσα. Επίσης ο Κανόνας αυτός δεν περιορίζεται μόνο στο χώρο του Ιερού Ναού, αλλά υπαγορεύει γενικά σε όλη μας τη ζωή να μη φοράμε καθόλου τα παραπάνω θεατρικά (καρναβαλίστικα) προσωπεία. Επαναλαμβάνω όμως, η ιατρική μάσκα δε συμπεριλαμβάνεται στις παραπάνω κατηγορίες προσωπείου, και είναι απαραίτητο εκτός του ναού να τη φοράμε, μέχρι να περάσει η πανδημία.
Το άλλο όμως που γράψατε, μπορεί πράγματι να χρησιμοποιηθεί ως επιχείρημα μέσα από την Αγία Γραφή για τη μη χρήση μάσκας μέσα στο Ναό «…ἡμεῖς δὲ πάντες ἀνακεκαλυμμένῳ προσώπῳ…” κ.τ.λ. (Κορ. Β’ 3:18) Δηλαδή, όλοι, εμείς, λοιπόν, χωρίς κάλυμμα στο πρόσωπο, κοιτάζουμε σαν σε καθρέφτη τη λαμπρότητα του Κυρίου και μεταμορφωνόμαστε σ’ αυτήν τη λαμπρή εικόνα του· με την ενέργεια του Κυρίου, που είναι το Πνεύμα, βαδίζουμε από δόξα σε δόξα.